FOLLOWERS

Monday, May 14, 2012

Outdoor Attire by Miszalya Yahaya

Hye lovelies.

Alhamdulillah rezeki kahwen kata orang bila menang contest Cinta Kami by Miszalya Bridal Houze. Dulu join pun sebab suka-suka je. Tak terfikir pun boleh menang kan. Hadiah yang saya dapat ialah:

Pakej Busana Tempahan Baru Khas Bride + Groom
Accessories Bride + Groom

Terima kasih kepada Kak Miszalya Yahaya sebab sudi bagi hadiah ni pada saya and bride-to-be lain yang menang juga. After dapat tahu, terus bagitahu Taufik. Suruh dia decide nak buat baju apa, design yang macam mana, untuk event yang mana. Since kami dah booked untuk 3 events nikah, reception dan bertandang, kami decide pakej ni untuk outdoor session. At first, saya terfikir nak buat songket untuk majlis tandang, tapi Taufik ada bagitahu dia teringin nak pakai coat. Saya pulak sayang nak let go dress yang dah booked untuk majlis tandang. So, kami decide untuk outdoor saja. Sesuailah kalau Taufik pakai coat untuk outdoor kan. Bincang pun secara alam maya dengan Taufik. Bagi dia gambar dress yang sesuai untuk pakai dengan coat jadi dia boleh pilihkan apa yang sesuai dan apa yang kena dan tak kena dengan saya. Dan warna yang Taufik pilih adalah warna Chartreuse Color tapi saya panggil Soft Green saja. Hehe

So, ini antara dress yang saya dan dia suka.



Cantik kan dress ni? Saya memang suka sangat. Tapi sebab design baju atas tu macam ada draping, Kak Miszalya cakap makan masa nak buat plus tailor pun takut tak sempat nak siapkan on Septembar jadi saya decide dress still macam ni cuma takde draping atas tu. Just straight je. Rasanya saya pun tak ada masalah kalau takde draping tu. Jadi saya pun gigih google gambar yang lain untuk bagi clear. Dress ala-ala macam atas ni jugak.





Fokus pada dress bride tu. Cantik kan? Dress pun ala-ala yang first tadi cuma design yang bahagian atas tu lain sket. Come with full package gambar ni sebab color pun soft green jugak kot. Cuma yang saya request agak light sket dari yang ini. Hehe. Then, saya request veil yang panjang meleret sama dengan veil dalam gambar ni, cuma style tudung kot berubah sebab saya rasa muka saya yang bulat ni tak sesuai pakai macam tu. Huhu. Tunggu dan lihat sebab accessories saya serahkan pada Kak Miszalya yang decide. Hope turns out well.

Groom seperti yang saya cakap tadi akan pakai coat. Taufik request and prefer pakai silver coat with white kemeja and soft green tie. Tie saja yang akan ikut warna dress bride. Hopefully semuanya ok. Sebab ingatkan taknak tukar baju for outdoor since takut kalut nak tukar-tukar kan. Lagipun memang dah decide dari awal nak pakai baju sanding tu saja. Tapi syukur, boleh stylekan gaya tudung ke apa. Dalam album pun nanti takde la warna sama je kan. Hehe

Harap semuanya berjalan lancar. Amin.

P slash S: Semoga segala yang dirancang dipermudahkan oleh Allah SWT.

Till then, peeps.

16 Footprint (s):

safurara said... Reply To This Comment

hatta dolmat punye dress mmg best.

Unknown said... Reply To This Comment

outdoor attire pon ade eh..x pe2..janji kpuasan dr..hehe =)

Miss Ika said... Reply To This Comment

Cikpuann Rara | Kan? Semuanya cantik. Hehe

Miss Ika said... Reply To This Comment

Syazlina | Buat-buat ada sendiri. Hehe

pika pikah said... Reply To This Comment

congrats dear! BTW, contest ni ada 6 pemenang kan? Mcm mna nk tahu senarai pemenangnya?

Miss Ika said... Reply To This Comment

Pika | Thank you dear.
Owner dia PM kita kat FB.
Tak taulah dia dah announce kat blog dia belum. Huhu

Rina Lia (◕‿◕)✿ said... Reply To This Comment

untunglaa..xtahu lak psl contest ni! congrates dearrr!! :)

Sharz said... Reply To This Comment

cantik!! hatta dolmat punye baju semua cantik2 kan!! =)

Miss Ika said... Reply To This Comment

Rina Lia | Tahun lepas dear, baru tahu awal bulan hari tu. Thank you. :)

Miss Ika said... Reply To This Comment

Sharz | Yup, HD punya design sume cantik. Nak amek dia mmg berangan je la. Ngeh3x

iedaurora said... Reply To This Comment

congrat eka! hadiah terbaik untuk B2B kan ^_^

Miss Ika said... Reply To This Comment

Ieda | Alhamdulillah. :)

neng ana said... Reply To This Comment

Assalam..hi b2b johor jgk ;)
bru nk bw cr b2b jhr.huhu.bila majlis?happy doing preparation!

http://neng-ana.blogspot.com/

Miss Ika said... Reply To This Comment

Ana | Hye awak. Kita Insyaallah September nanti. Thanks. :)

neng ana said... Reply To This Comment

Samelah!hehe gudluck to both of us ;)

Miss Ika said... Reply To This Comment

Thanks dear. :)