FOLLOWERS

Monday, October 15, 2012

Make Up Review

Hye lovelies.

Sorry lama sangat tak update blog. Masa dan kesihatan tak berapa nak mengizinkan lately. Hari ni tiba-tiba tergerak hati blogwalking and dapat seru nak update blog sendiri. Hehe. 

Okay, hari ni update yang senang. Make up untuk majlis nikah, reception and bertandang. MUA untuk nikah and reception adalah orang yang sama. Kak El from El Lydia Bridal. She's awesome. Peramah, baik hati, vogue, cantik dan paling best adalah kepala gila-gila. Kak El datang sangat awal, pengantin tak mandi lagi. Buat malu je. Kak El cakap make up nikah pukul 8, tapi 7.20 dia dah sampai. Nasib baik bonda serve breakfast, dapatlah cover sket. Hihi

Kak El start make up pukul 8 pagi, dalam pukul 9 siap dah. Saya suka sangat make up Kak El sebab nampak natural. Tak berubah sangat muka. Paling best dia akan tanya suka ke tak. Mestilah suka. Kak El siapkan saya dari bawah sampai atas. Tudung and veil pun dia pakaikan, padahal kalau ikutkan boleh je pakai sendiri. Tapi saje menggedik. Hehe. After siap, Kak El terus balik sebab lepas tu dia nak make up kan orang lain pulak.



Make up untuk reception, Kak El datang awal jugak. Pukul 11 lebih dia dah sampai. OP and OV lagi awal sampai sebab diorang cover make up untuk reception. Saya pun suka sangat Kak El make up untuk reception, ramai cakap jelita (Jelita lah sangat). Hehe. Match dengan baju. Make up pun tahan sampai outdoor, balik outdoor pun still cantik lagi. Both make up saya suka sangat. Highly recommended.




Make up untuk bertandang ambil dari butik Pesona, sebab pihak lelaki pun ambil pakej pelamin sama dengan pihak perempuan. Tapi MUA freelance jugak, last minute butik call Kak Lin make up kan untuk majlis tandang. Bersiap make up semua kat rumah saya. Rumah saya dengan husband dalam 15 minit je. Hehe. Make up untuk tandang pun saya puas hati sangat. Cuma mungkin kulit saya terlebih sensitif time tu, part hidung nampak sangat bercapuk. Macam langsung tak pakai foundation. Saya memang kuat berpeluh, lagi-lagi part hidung. Memang tak dapat nak cover. Naseb baik pengapit saya ada, dia cover sket dengan compact powder. Huhu


Alhamdulillah, ketiga-tiga make up saya puas hati. Ramai cakap cantik. Terima kasih kepada MUA yang gigih make up saya. Thank you so much. For those yang nak try both MUA, boleh contact them.

Kak El - Facebook
Kak Lin -  Facebook

Till then, peeps. 

6 Footprint (s):

Fariza said... Reply To This Comment

SWEETNYA :)
bj dan make up.

Fariza said... Reply To This Comment

SWEETNYA :)
bj dan make up.

~Fara~ said... Reply To This Comment

CANTIK.. sume cantik.. tahniah dear.. =)

neng ana said... Reply To This Comment

Eh baju biru tu sama mcm kte la.hehe
Cantik! ;)

dhiera zainudin said... Reply To This Comment

mekap ika cantik! kite suke~

Orked said... Reply To This Comment

comeL!!

kamu hire spe ek as OV? sya tgh survey videographer ni.. huhuhu

sya-orked.blogspot.com