FOLLOWERS

Monday, August 20, 2012

Canvas Photo Frame

Hye lovelies.

Lamanya tak update blog kan. Masa sekarang sangatlah mencemburui saya, tapi sempat jugak tidur siang sampai empat jam. Apa pun tak boleh. Hehe. Okay, tak nak buang masa. Nak terus cerita pasal canvas photo frame yang saya buat sendiri. Canvas photo saya suruh bff saya printkan, RM20 per piece. Saya buat dua photos, total RM40. Kalau nak buat complete dengan frame sekali pun boleh jugak, satu tu kosnya RM80. Harga ikut size yang kita nak la. Saya buat size 25" x 35".




Cantik tak? Hehe. Kayu tu saya guna kayu spin, bila dah letak gambar atas frame kayu tu, gambar jadi kedut-kedut tak cantik. Then abang suggest suh alas dengan plywood, nasib baik ada plywood tak pakai suruh abang potongkan ikut size gambar. So, jadilah macam yang last. Senang sket nak manage. Then stapler belakang tu guna stapler tembak. Nampak kemas sket compare kalau guna paku.

Kalau sesiapa yang nak jimat kos, boleh guna cara yang saya buat. Kayu spin dengan plywood free je sebab sepatutnya nak buang sebab bilik saya tukar plywood baru, so saya amek kesempatan la. Hehe. So, total burn hanya RM40. Sesiapa yang berminat nak print gambar ni boleh jenguk facebook Teratai Media. Nak buat yang complete pun boleh. Hehe

slash S: Semoga segala yang dirancang dipermudahkan oleh Allah SWT. 
Till then, peeps. 

1 Footprint (s):

U.Y.A said... Reply To This Comment

dear..cmner nk tempah..?
nnti emailkn ke suria
nursuriatisulaiman@gmail.com