FOLLOWERS

Monday, January 28, 2013

Official Photographer: Foto by Razali

Assalamualaikum and hye lovelies.

Lebih kurang sembilan bulan before wedding, saya dah booked Foto by Razali (FBR). Contact thru email je and he's friendly. Before tunang lagi dah usha his work. Ingat nak gunakan khidmat Abg Ayie masa tunang. But majlis tunang pun simple sangat, so I think better spend untuk wedding. Lagipun masa tunang still study, budget pun tak berapa nak besar. Hehe

Beberapa hari sebelum event, saya and husband buat appoinment nak discuss details with him. Jumpalah kitorang kat Hospital Batu Pahat sebab dia jaga mak dia yang sakit, so kitorang decide jumpa kat sana je. First time jumpa memang macam dah lama kenal, lagi pulak husband saya memang jenis senang nak mesra dengan orang so discussion pun jadi senang la. Takde apa sangat, just confirmkan apa-apa yang penting. On that day, Abg Ayie datang awal. Semua la datang awal, OV and MUA pun semua datang awal. Masa Abg Ayie sampai, saya dah siap make up. Everything dah ready, cuma cake hantaran je belum keluarkan dari fridge. Thanks Abg Ayie sebab pasangkan ribbon atas cake. Pengantin dah tak sempat nak pikir. Haha

Kalau nak tahu, he's so excited lebih dari pengantin. Groom sampai, dia cakap kat saya groom handsome pakai pink. Handsome lah sangat. Haha. Dengan family sedara mara pun dah macam family dia sendiri. Tak kekok la memasing kan. Pengantin kayu pun, dia cakap pap-pap-pap dah setel untuk some pics. Naseb baik saya memang kaki gambo, cuma muka la tak berapa nak fotogenik sangat. Banyak kali sangat cakap 'Ika senyum, Taufik senyum'. Sampai saya tak larat nak senyum. Taufik memang semulajadi kemain susah nak senyum. Dia la yang banyak tolong. Bila dia cakap 'very nice', pengantin pun jadi semangat membuak-buak padahal dah penat sangat dah nak pose. Outdoor session dia lagi excited kemain. Photographer kalau dah jumpa tempat yang dia suka, simple macam mana tempat tu pun boleh jadi cantik kan. 



Sebulan lebih after wedding saya dah dapat album. Cepat kan. Gambar dalam album semua cantik. Softcopy Abg Ayie bagi dalam pendrive, ada 2000 pics. Mahu berpinar mata nak habiskan tengok satu-satu. Rumah saya tak berapa nak cantik, tapi dalam gambar kemain lagi gambarnya. Tak sangka la boleh nampak clean. Hehe. Nampak tak ada socks cinonet dalam gambar atas ni, ni present from him. Macam tahu-tahu je. Hehe




FBR memang highly recommended! Ramai kawan saya pun semua cakap gambar dia cantik-cantik. So, anyone yang nak dapatkan khidmat dia on your wedding, silalah cepat-cepat book. Sebab selalunya tiap-tiap minggu dia full. Kalau ambil dia, Insyaallah takkan regret. Dia baik hati, punctual, friendly. Haa, tolong promote ni. Hehe

Foto by Razali

Sorry lovelies, entree terpanjang pulak. Hehe. Nanti next-next entree saya share gambar lagi eh. Tengoklah, share outdoor session ke or random. Nanti bride-to-be boleh tengok and judge. Hehe. Takpun terus je visit his page. Lagi banyak gambar cecantik. Try usha-usha mana tahu ada promotion. Hihi. Last but not least, thanks to FBR sebab menjadikan mimpi saya menjadi kenyataan. Dulu hari-hari duk fikir macam mana lah gambar wedding. Sekarang hari-hari tengok gambar sendiri still tersenyum-senyum lagi. Hehe. Thanks again Abg Ayie sebab memberikan kerjasama yang sangat ohsem. Alhamdulillah.

Till then, peeps. 

4 Footprint (s):

Diyana said... Reply To This Comment

betol3
b'pinar mata tgok gmbr2 softcopy.... pheeww~

Orked said... Reply To This Comment

betoL!! sya penah terbc kt bLog exB2B who hired him and gmbar mmg awesome. pstu cepat. Harap2 OP Sya nanti OK-la.. huhu

Miss Ika said... Reply To This Comment

@Diyana Kan? Tak tgk rugi. Hehe

Miss Ika said... Reply To This Comment

@orked violet @ SYA Ika pun ada baca review dulu. Exb2b kina. Insyaallah okay. :)