FOLLOWERS

Saturday, June 9, 2012

Wedding Progress Lah Sangat

Hye lovelies.

Disebabkan malas nak update checklist yang panjang berjela tu, saya come out dengan this entree. Just a quick update, mana-mana yang penting saja.

Satu
Baju Nikah Encik Taufik kesayangan dah siap dan dah pick up by his sister last two days. Ok, yang ini sangat jeles. Apa taknya, dan-dan terus call cakap kakak dia dah amek baju nikah plus jangan jeles sebab baju dia sangat cantik dan kemas. Padahal dia sendiri tak tengok lagi. Memang berbulu je perasaan. Hihi. Dah dapat MMS dari FSIL, memang cantik pun. Alhamdulillah, tak sabar nak tengok the real one. Tengok dalam gambar sangatlah tak puas. Hehe

Dua
Disebabkan design Wedding Card dah siap, sekarang tengah hunting tempat nak print. Punya lah busy email mintak diorang punya quotation sampai terlupa sebenarnya abang saya pernah designkan dan printkan wedding card kawan dia. Mintak-mintak dia boleh printkan untuk saya jugak. Dapat sponsor pun best jugak ni. Hehe. Sebab saya nak guna material ivory card yang putih gebu tu. Vendor-vendor quoted business diorang guna art card. Art card tu yang licin and kilat tu kan? Saya kurang minat yang kilat-kilat ni. Hehe

Tiga
Part yang tak berapa nak best sangat. Again. Saya awal-awal dah inform tailor nak amek Baju Reception at the end of May. Bukan saya amek pun, mintak tolong Taufik pergi amek sebab saya sekarang busy dengan final exam. Tak akhir bulan lagi, tailor dah message suruh amek lambat sket, sebab orang yang buat beading tu nak bertunang. Dia suruh amek this week. Ok, faham. Then semalam dia message suruh amek next week pulak. Apakah? Dah lama sangat delay. Risau takut butik tak sempat buat baju Taufik. Next week kalau belum siap jugak tak tahu lah nak cakap apa. A bit drama la kan masa reply message tu. Biasalah, emosi tak stabil. Haha. 

Empat
Lagi satu tentang kain untuk buat Veil for Reception. Masa tailor potong kain untuk buat baju memang takde lebih sebab saya buat kain ala-ala princess kononnya. Then saya cakap it's ok nanti saya beli kain lagi. Tahu tak dia cakap apa? Dia cakap tak sempat dah nak buat veil sebab tempahan banyak plus sekarang dah closed untuk sebarang tempahan. Geramnya, padahal include sekali dengan slot saya kot. Ok, takpe. Buat sendiri. Mintak-mintak menjadi. Lelah dibuatnya tahu.

Lima
Bonda call semalam sampaikan pesanan Kak Long yang suruh tanya saya Bunga Telur or Bunga Pahar nak yang murah ke yang mahal? Kak Long saya memang suka tau buat saya malu-malu macam ni. Haha. Tak kisah la mahal ke murah. Orang nak sponsor pun dah syukur Alhamdulillah.

Okay, sedih sebab tak banyak progress. Hal-hal kecik memang saya tak sentuh langsung. Akhir June ni dah habis belajar then balik kampung. Time ni lah nak pulun tunggang terbalik sampai pengsan. Part setelkan borang-borang mintak-mintak senang and takde masalah.

P slash S: Semoga segala yang dirancang dipermudahkan oleh Allah SWT. 
Till then, peeps. 

2 Footprint (s):

SarahSyafiq said... Reply To This Comment

after final blh pulun lagi wedding preps :)

Miss Ika said... Reply To This Comment

Sarah | Hope so, jangan malas dh la jap lagi. Hehehe